keskiviikko 29. lokakuuta 2014

The häälook

Pian koittaa marraskuu ja minulle se toivottavasti tarkoittaa sitä, että morsiuspukuni saapuu vihdoin Barcelonasta Suomeen! Olen lykännyt muutamia päätöksiä siihen asti, että saan morsiuspukuni taas päälleni ja pystyn tekemään parempia valintoja. Näitä ovat esimerkiksi mahdollinen vyö ja korut.

Päätinkin nyt valmistella tätä tulevaa päätösprosessia varten jonkinlaisen suunnitelman siitä, mitä minä oikein haluan. Tässä ensiksi muutamia inspiraatiokuvia, joissa yhdistyy oikean mallinen puku ja auki oleva kampaus.

[kuvat]

Näissä kuvissa onkin monta asiaa, jotka vastaavat omaa visiotani morsiuslookistani. Ensinnäkin puku vastaa aika lailla omaa pukuani, siihen on yhdistetty kapea strasseilla korsiteltu vyö, hiukset ovat hieman kiharat ja kampaus on hillity sekä meikki on sopivan tumma ja utuinen. Olen paljon mietiskellyt, mikäli minun kannattaisi jättää kaulakoru kokonaisuudesta pois ja tämän lookin nähtyäni uskoisin sen olevan oikein hyvä vaihtoehto. Roikkuvat ja näyttävät korvikset minulle tulee joka tapauksessa ja haluaisin myös hiuskorun sekä rannekorun, joten kaulakoru olisi luultavasi liikaa.

[kuvat]


Yllä olevien kuvien perusteella voin todeta, että hillitympi ja elegantimpi kokonaisuus, kuten näistä vasemmanpuoleinen, on ehdottomasti enemmän minun makuuni. Liialliset korut tai tuuhea, iso kampaus olisi minulle yksinkertaisesti liikaa.

Kampauksesta sen verran vielä, että vaikka pidänkin erittäin paljon tuollaisesta vintage-hollywood tyylisistä kampauksista, epäilen sopisiko sellainen minulle. Kokeilemallahan se toki selviää, joten pitääkin pistää kampauspaja pystyyn joku päivä. Tällä hetkellä valitsisin kuitenkin hieman turvallisemman vaihtoehdon, joita olenkin esitellyt aikaisemmin Kiharoita ja koristeita hääkampaukseen -postauksessa. Ylitsepääsemätön suosikkini on edelleen luonnollisin kiharoin loihdittu kampaus, jossa etuhiukset on sidottu pään taakse jollain ihanalla hiuskorulla.

Koska sormukseni ovat keltakultaa, olen lähtenyt sille linjalle myös muiden korujen osalta. Minulla on siro, kultainen perintörannekoru, jonka aion ehdottomasti laittaa hääpäivänä ranteeseeni. Sen lisäksi olenkin jo ostanut korvakorut, jotka esittelin tässä postauksessa, mutta pitää vielä katsoa päädynkö lopulta toisenlaiseen malliin. Toivoisin nimittäin tällä hetkellä ehkä hieman näyttävämpiä korvakoruja. Epäilyksiini liittyy myös toinen tekijä - olen nimittäin pikku hiljaa ihastunut entistä enemmän 1920-luvun omaperäiseen tyyliin ja haluaisin ehkä pikkusen tuoda sitä morsiuslookiin korujen avulla.

1 | 2


Myös vyöstä olen kertonut aikaisemmin täällä ja olen nyt melko varma, että haluan sellaisen hankkia. Morsiuspukuun tosiaan kuuluu hyvin yksinkertainen vyö, mutta koska puvussa ei ole mitään blingiä, haluaisin tuoda sitä kokonaisuuteen vyön avulla. Lisäksi vyön tarkoituksena on luoda selkään hieman näyttävyyttä, sillä haluan sen sidottavan yhteen muhkealla rusetilla. Morsiuspuvun takaosa kun on hyvin yksinkertainen, haluan siihen jonkinlaisen wau-efektin. 

1 | 2 | 3 | 4

Nopeaa vauhtia lähestyvät Save the Date messut tarjoavat aivan varmasti vielä lisää inspiraatiota häälookkiin ja toivoin, että löytäisin sieltä jonkin asusteen, kuten hiuskoristeen. Toivottavasti nähdään messuilla!

6 kommenttia:

  1. Mistä olet tilannut mekkosi :)

    elamanikuvina.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mekko on Pronoviaksen White One -mallistoa, se on ostettu Morsiusgalleriasta Tampereelta ja he tilasivat sen sitten Espanjasta tänne, joten noin neljän kuukauden odotus on tilaamishetkestä sen saapumiseen. Onneksi aika kuluu nopeasti! :)

      Poista
  2. Upeita kuvia! Minulla oli asusteina puvussa näyttävä vyö, roikkuvat korvakorut ja rannekoru, mutta missään vaiheessa en halunnutkaan kaulakorua. Itse olen henk.koht. sitä mieltä, että liika vaan on liikaa, morsiuslookissakin. Isot kampaukset ovat mielestäni upeita, mutta eivät välttämättä sovi kovin muhkean hääpuvun kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pidin kyllä tosi paljon sun morsiuslookista, samantyylistä tavoittelen minäkin :)

      Poista
  3. Oih, miten kaunis häälook sulle on tulossa! :) Mun blogissa on muuten arvonnassa vielä lippuja save the date -messuille, jos et omiasi ole vielä bongannut! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Paula! Save the Date liput olen onnekkaana jo voittanut, joten täällä odottelee jo innokas neljän hengen porukka pääsyä messuille :)

      Poista